Visor – A gondosóra használata 1. rész
Visor – A gondosóra használata 1. rész
A szolgáltatás legfontosabb célja, hogy az idős emberek
biztonságban élhessenek a saját lakókörnyezetükben. A program igénybevételéhez
előzetes regisztráció szükséges. Ennek feltétele a Magyar állampolgárság, a 65
év feletti életkor, valamint a Magyarországi tartózkodási hely megléte.
A regisztráció 2 féle képen történhet.
Az első lehetőség az, hogy a www.gondosora.hu honlapon kitöltjük a
regisztrációs űrlapot. Ennek során meg kell adnunk az elérhetőségeinket, majd a
Regisztráció gombot kell választani. Ekkor egy megerősítő e-mail érkezik a
postafiókunkba, ami visszaigazolja a regisztráció tényét.
Ha hibás adatokat adtunk meg, akkor az ügyfélszolgálat egyik
munkatársa kér fel minket a hiba kijavítására.
Sajnos a programmal a csalók is sok esetben visszaélnek.
Ezért érdemes tudni, hogy a diszpécser szolgálat munkatársai soha nem kérik el
a bankszámla adatainkat, ezért ha ilyen kérés érkezik telefonon keresztül,
akkor azonnal szakítsuk meg a hívást!
A másik lehetőség az, hogy a www.gondosora.hu honlapon elérhető
telefonszámon keresztül kérjük meg az operátort a szükséges adatok kitöltésére.
Ebben az esetben, a műveletet követően ismét érkezik egy elektronikus levél a
postafiókunkba.
A regisztrációt követő 4-5 héten belül megérkezik a készülék
a megadott címre. Az eszközt a Magyar Posta szállítja házhoz. A doboz tartalma
a gondosóra, a hozzá tartozó töltőfej, valamint egy nyak, és egy csuklópánt. A
készülék 3 napig használható töltés nélkül.
Az eszköz ütés, és vízálló. Ezen felül rendelkezik egy
úgynevezett esés érzékelővel, ami azt eredményezi, hogy ha a felhasználó
elesik, akkor a gondosóra maga indítja el a hívást a diszpécser központ felé. További
fontos segítség lehet az a tény is, hogy a készülék, a vészhívás elindítását
követően megadja az adott személy tartózkodási helyének gps koordinátáit a
diszpécsernek. Így hamar megérkezhet a segítség az idős emberek számára.
Az eszköz Magyarország teljes területén használható.
A vészhívást az eszközön lévő nagy gombbal lehet
kezdeményezni oly módon, hogy a fent említett billentyűt 3- 4 másodpercen
keresztül nyomva tartjuk. Amennyiben tévesen kezdeményeztünk hívást a
diszpécser szolgálat felé, akkor a hívást az eszköz oldalán lévő egyik gombbal
megszakíthatjuk.
Ha bejelentkezik az operátor, akkor röviden érdemes
elmondani neki a problémát. Ekkor a diszpécser eldönti, hogy felhívja e a
felhasználó személy által megadott vészkontaktot, vagy az életveszély
elhárítása érdekében mentőt, vagy a katasztrófavédelem szakembereit értesíti.
A beszélgetést követően Görcsi Krisztián megköszönte a hallgatóknak
a figyelmet, majd lezárta az adást.
A műsor teljes terjedelmében meghallgatható az Alkosoft
Nonprofit BT Youtube-csatornáján, vagy az ismert podcast-szolgáltatóknál
Pillmann Tünde
Várgesztes, 2024. május 8.