MVGYOSZ: Banki kérdések
A
szövetség egyeztetést kezdeményezett a Magyar Nemzeti Bank, valamint a
Bankszövetség részvételével a látássérült ügyfelek ügyintézés során
tapasztalt problémáinak, valamint az ezek kezelését, megoldását célzó
javaslatok megvitatása érdekében.
Megkeresésünkre
a válasz is megérkezett, melyben ígéretet kaptunk arra, hogy az ősz
folyamán a Magyar Nemzeti Bank az általunk kezdeményezett témákban
megszervezi a személyes egyeztetést. Minthogy a várható egyeztetéseknek
is köszönhetően a közeljövőben ez a téma remélhetőleg gyakran kerül majd
terítékre, úgy gondoltuk, talán hasznos lehet egy részletesebb
tájékoztatással feleleveníteni, mit is tartalmaz valójában a Magyar
Nemzeti Bank fogyatékos ügyfelekkel kapcsolatos bánásmódról szóló
4/2017. (III.13.) számú ajánlása, azaz konkrétan melyek azok a pénzügyi
szolgáltatókkal szembeni követelmények, melyeket a fogyatékos ügyfelek
joggal várhatnak el ügyintézéseik során. Mindenek előtt érdemes
tisztázni, hogy az ajánlás hatálya nemcsak a bankokra, hanem mindazon
szervezetekre kiterjed, amelyek felett a Magyar Nemzeti Bank
felügyeletet gyakorol (biztosítók, lakástakarék pénztárak, befektetési
vállalkozók, stb.).
Alább tehát az ajánlás fontosabb pontjait ismertetjük, ezúttal természetesen elsősorban a látássérült ügyfelekre koncentrálva.