Visor – A Posta alkalmazás használata
Visor – A Posta alkalmazás használata
A jelen dokumentum az Alkosoft Nonprofit BT által Visor
néven elindított podcastsorozat március 22.i adásában elhangzottak rövid
összefoglalóját tartalmazza, ahol Görcsi Krisztián műsorvezető, ezúttal a Posta
alkalmazás működését mutatta be részletesen. A program elsősorban az
elektronikus levelek kezelésére alkalmazható.
A használat előtt érdemes tudni, hogy az alkalmazás kizárólag
az NVDA nevet viselő képernyőolvasó szoftverrel működtethető.
A használatbavételt megelőzően érdemes a fent említett
programot egy parancsikon formájában az asztalon rögzíteni, a könnyebb
elérhetőség érdekében. Ehhez elsőként nyissuk meg a Start menüt, majd a
megjelenő szerkesztőmezőbe írjuk be a Posta szót, végül a találatok között
keressük meg a Posta lehetőséget.
Ezután a Shift +F10 billentyű kombinációval aktiváljuk a
Helyi menüt, és válasszuk a küldés almenüt, amibe a jobbra nyíl megnyomásával
léphetünk be. A megjelenő opciók közül válasszuk az Asztal, parancsikon
létrehozása lehetőséget, és nyomjuk meg az Enter billentyűt. Ezzel a Posta
alkalmazás rögzítésre került az asztalon, egy parancsikon formájában.
A műsor 2. részében Görcsi Krisztián bemutatta, hogy hogyan adhatjuk
hozzá a meglévő postafiókunkat az alkalmazáshoz. Ehhez az asztalon található
parancsikon segítségével nyissuk meg a programot. Ezután megjelenik az új fiók
hozzáadása párbeszédpanel, ahol meg kell adnunk a rendszer által bekért
adatokat. Ezen elsősorban az e-mailszolgáltató nevét, a meglévő e-mail
címünket, és a hozzá tartozó jelszót kell érteni.
Ezután a szoftver megkísérli a megadott e-mail címre való
bejelentkezést. Ha a művelet sikeres, akkor a program engedélyt kér a fiók
kezelésére. A felugró ablakban válasszuk az Engedélyezés gombot.
Utolsó lépésként adjuk meg, hogy milyen néven szeretnénk a
partnereinknek üzenetet küldeni, majd nyomjuk meg a Kész gombot.
A Podcast 3. részében Görcsi Krisztián bemutatta a felhasználóknak,
hogyan lehet testreszabni a Posta alkalmazást. Ehhez először nyissuk meg a
programot, majd aktiváljuk a Beállítások lehetőséget. Ha nem szeretnénk az
összes beérkező levelet egyszerre megkapni, akkor aktiváljuk az üzenetlista
gombot, majd jelöljük be az alkalmazás az összes fiókra jelölőnégyzetet a
Szóköz billentyű megnyomásával annak érdekében, hogy a fenti beállítás az
összes fiókra alkalmazásra kerüljön. Ezt követően vegyük ki a jelölést a
csoportosítva jelölőnégyzetből, majd válasszuk az egyes üzenetek lehetőséget.
Következő lépésként beállíthatjuk, hogy érkezzen e
hangjelzés az üzenetek érkezésekor. Ehhez elsőként aktiváljuk a Beállítások
lehetőséget, majd az értesítés kategóriában jelöljük be a hang lejátszása az
üzenetek érkezésekor jelölőnégyzetet. Végül, a beállítások véglegesítéséhez
aktiváljuk az Alkalmazás az összes fiókra opciót.
Az adás 4. részében a műsorvezető ismertette az e-mail
üzenetek küldésének, és fogadásának mikéntjét. Ezzel kapcsolatosan fontos
tudni, hogy az elektronikus levelek automatikus fogadását az alapbeállítás
szerint elvégzi a rendszer.
Új e-mail üzenet írásához a Control +n
billentyű kombinációval aktiváljuk az új levél írása lehetőséget, majd írjuk be
az üzenet címzettjét, a tárgyat, és a levél tartalmát, majd a Control + Enter
billentyűkombináció megnyomásával küldjük el azt.
A beérkezett üzenetek között történő tallózáshoz keressük
meg TAB billentyűvel a Beérkezett üzenetek mappát, és aktiváljuk azt, majd a
nyíl billentyűkkel keressük meg az általunk elolvasni kívánt levelet, és
nyomjunk rá Entert. Ekkor az e-mail üzenet egy külön ablakban jelenik meg.
A podcast utolsó részében Görcsi Krisztián a mellékletek
küldését, és fogadását ismertette. A
melléklet csatolásához elsőként nyissuk meg a Posta alkalmazást, majd a
Control + n billentyű kombinációval aktiváljuk az új levél írása lehetőséget.
Ezután a fenti bekezdésben leírtakhoz hasonlóan, gépeljük be az e-mail
címzettjét, a tárgyat, és a levél tartalmát, majd nyomjuk meg a Helyi menüt.
Itt a felugró opciók közül válasszuk az új dokumentum beszúrása lehetőséget.
Ekkor egy tallózó ablak tárul elénk, ahol kiválaszthatjuk a csatolni kívánt
dokumentumot, majd aktiváljuk a Szóköz gombot. Ezután a Control + Enter
billentyű kombinációval küldjük el a levelet a címzett részére.
A mellékletek letöltéséhez álljunk arra a levélre, aminek a
mellékletét le szeretnénk menteni a számítógépünkre, és nyissuk meg azt az Enter
billentyűvel. Ezután a Tab billentyűvel lépjünk a mellékletre, és nyissuk meg a
helyi menüt, végül aktiváljuk a Mentés másként opciót. Ekkor egy ablak tárul
elénk, ahol kiválaszthatjuk a fájl helyét, végül aktiváljuk a Mentés gombot.
A hangosbemutatót követően, Görcsi Krisztián megköszönte
mindenkinek a figyelmet, majd elköszönt a hallgatóktól.
Pillmann Tünde
Várgesztes, 2023. március 22.